Για πολλά χρόνια, οι δρόμοι κατακλύζονταν από αυτοκίνητα σε... λευκό, γκρι, μαύρο κι ασημί χρώμα, τα χρώματα δηλαδή που είναι γνωστά ως «αχρωματικά». Το λευκό είναι εκείνο που προτιμά το μεγαλύτερο μερίδιο του αγοραστικού κοινού, κι έτσι το μπλε, το πράσινο και το κόκκινο είθισται να παραγκωνίζονται, παίρνοντας μικρότερο κομμάτι της «πίτας».
Σύμφωνα όμως με έρευνα της BASF, πολυεθνική εταιρεία χημικών, αυτό φαίνεται να αλλάζει και οι πρώτες ενδείξεις εμφανίζονται στα στοιχεία του 2023. Παρόλο που το 36% των αγοραστών αυτοκινήτων παγκοσμίως «ψήφισαν» λευκό για τα νέο τους όχημα, το ποσοστό παρουσιάζει μείωση σε σχέση με προηγούμενες χρονιές.
Αύξηση παρατηρείται στη δημοφιλία του μαύρου, το οποίο έχει αναρριχηθεί στο 21%, κάτι που οφείλεται κυρίως στην αγάπη της Ευρώπης και της Αφρικής για πιο σκουρόχρωμα αυτοκίνητα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό χρωμάτων όπως το κόκκινο, το πράσινο, το μπλε και το καφέ, παραμένει σταθερό στο 19%.
Πιο συγκεκριμένα, το δημοφιλέστερο χρώμα στη Γερμανία -εκτός των αχρωματικών- ήταν το μπλε, με 11%, ενώ στην Ισπανία και το Ην. Βασίλειο ήταν το κόκκινο και το πορτοκαλί, με περίπου 9%. Οι Ιταλοί ήταν εκείνοι που έδειξαν την ξεκάθαρη αγάπη τους για τα έντονα χρώματα, αφού το ποσοστό τους στην αγορά ανήλθε στο 30%.
Παρόμοια είναι η εικόνα και στην Αμερική και την Ασία συνολικά, όπου το λευκό αύξησε το μερίδιό του στην αγορά, σε σχέση με το 2022, ενώ τα πιο φυσικά χρώματα, όπως το πράσινο, είδαν επίσης μικρή αύξηση, κυρίως σε ασιατικές χώρες.