Πατα γκαζι εδω...

Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2024

Τι κερδίζεις και τι χάνεις όταν αλλάζεις ζάντες

Υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν αλλάζετε ζάντες αυτοκίνητο σας. Πώς επηρεάζουν τον τρόπο οδήγησης του οχήματος, για παράδειγμα; Και πόσο προσθέτει αυτό το χαρακτηριστικό στο τελικό αποτέλεσμα;



-οι μεγαλύτερες ζάντες βελτιώνουν τον χειρισμό και την απόδοση
-αλλάζεις ζάντες, επιβάλλεται να αλλάξεις και ελαστικά
-πιο τσιμπημένη η τιμή στις aftermarket επιλογές

Εσύ θα επέλεγες μεγαλύτερες ζάντες για το αυτοκίνητό σου; Θα προτιμούσες να τις έχεις σαν βασικό εξοπλισμό στο καινούριο σου αυτοκίνητο ή θα άλλες και στο παλιό;



Όταν επιλέγετε να τοποθετήσετε μία μεγαλύτερη ζάντα στο αυτοκίνητο σας κερδίζετε μερικά... πλεονεκτήματα, αλλά και ορισμένα μειονεκτήματα. Για παράδειγμα αν επιλέξετε μία μεγαλύτερη διάμετρο (όπως από 17 έως 18 ίντσες), χρειάζεστε επίσης να βάλετε ελαστικά που να ταιριάζουν. Αυτά τα ελαστικά χρειάζονται χαμηλότερο προφίλ (ή ύψος πλευρικού τοιχώματος) για να διατηρηθεί το κατάλληλο διάκενο για να μπορούν να αντεπεξέλθουν στα χτυπήματα και τις λακκούβες, γεγονός που κάνει την ανάρτηση να συμπιέζεται πλήρως και να αναπηδά. Εάν η διάμετρος του τροχού αυξηθεί κατά μία ίντσα, το ύψος του ελαστικού θα πρέπει να μειωθεί ανάλογα για να αντισταθμιστεί, ώστε η συνολική διάμετρος να παραμείνει ίδια.

Για παράδειγμα, εάν το αρχικό μέγεθος ελαστικού είναι 215/65R17 και αγοράσετε ζάντες 18 ιντσών, το σωστό ελαστικό για τις μεγαλύτερες ζάντες μπορεί να είναι 225/55R18, με τις διαφορές να είναι η μεγαλύτερη διάμετρος, το φαρδύτερο πέλμα (225 χιλιοστά αντί για 215 ) και χαμηλότερο προφίλ, 55 αντί για 65. Αυτό σημαίνει ότι το ύψος του πλευρικού τοιχώματος είναι 55 τοις εκατό του πλάτους του πέλματος.




Αλλάζεις ζάντα, αλλάζεις και λάστιχα

Εάν αλλάξετε σε μεγαλύτερους τροχούς χωρίς να λάβετε υπόψη το ύψος του πλευρικού τοιχώματος, όχι μόνο διατρέχετε τον κίνδυνο να καταστρέψετε την ανάρτηση, τους τροχούς ή τα ελαστικά, αλλά θα λάβετε επίσης λανθασμένες ενδείξεις του ταχύμετρου επειδή οι τροχοί στρίβουν με διαφορετική ταχύτητα από πριν. Συνδυάζοντας ελαστικά χαμηλότερου προφίλ με τροχούς μεγαλύτερης διαμέτρου, οι ενδείξεις του ταχύμετρου και του χιλιομετρητή θα πρέπει να αλλάζουν ελάχιστα, έως καθόλου. Με μεγαλύτερους τροχούς και ελαστικά χαμηλότερου προφίλ - και τα συνακόλουθα μικρότερα πλευρικά τοιχώματα - είναι πιο άκαμπτα και υπάρχει λιγότερο μαξιλάρι αέρα και καουτσούκ από πριν, αυξάνοντας τις πιθανότητες να προκληθεί ζημιά στο ελαστικό, τον τροχό ή και τα δύο από το χτύπημα σε μια μεγάλη λακκούβα.

Ενώ οι ζάντες και τα ελαστικά μεγαλύτερης διαμέτρου θα πρέπει να βελτιώνουν τον χειρισμό και την απόδοση υψηλής ταχύτητας, τα ελαστικά χαμηλότερου προφίλ τείνουν επίσης να έχουν πιο σταθερή οδήγηση και μπορεί να είναι πιο θορυβώδη από τα μικρότερα, τυπικά ελαστικά.


Τι ρόλο παίζει το βάρος και τι ισχύει με την τιμή

Ορισμένα πιθανά οφέλη απόδοσης μπορεί να αντισταθμιστούν από το πρόσθετο βάρος των μεγαλύτερων ελαστικών και ζαντών. Ένα ελαστικό 18 ιντσών, για παράδειγμα, πιθανότατα θα ζυγίζει τουλάχιστον δύο κιλά περισσότερο από ένα ελαστικό 16 ή 17 ιντσών. Αυτό θα μπορούσε να ισχύει και για μία μεγαλύτερη ζάντα. Συγκεκριμένα, αν είναι φτιαγμένη από ατσάλι ζυγίζει περισσότερο από μία με κράμα αλουμινίου, επομένως ο τελευταία βελτιώνει την απόδοση μειώνοντας το μη αναρτημένο βάρος. Αλλά η αντικατάσταση μιας τυπικής ζάντας αλουμινίου 17 ιντσών με μια ζάντα αλουμινίου 18 ή 19 ιντσών θα προσθέσει βάρος — εκτός εάν είναι ακριβός, ελαφρύς τύπος.

Οι μεγαλύτερες ζάντες κοστίζουν περισσότερα χρήματα. Εάν τις επιλέξετε ως μέρος ενός προαιρετικού πακέτου σε ένα νέο όχημα ή τις αγοράζετε ως βασικό εξοπλισμό σε υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού, το αρχικό κόστος μπορεί να μην είναι τόσο υψηλό. Αλλά όταν πρόκειται για την αντικατάσταση μίας κατεστραμμένης ζάντας ή ελαστικού (ή μόνο των ελαστικών όταν το πέλμα είναι φθαρμένο), το επιπλέον κόστος μπορεί να είναι σημαντικό.

autotriti

Για δες εδω...