Το πακέτο των μέτρων που βρίσκεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων της ελληνικής κυβέρνησης με τους θεσμούς προβλέπει αύξηση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης για αυτοκίνητα, πισίνες και αεροσκάφη. Συγκεκριμένα, για τα αυτοκίνητα από 1.929 μέχρι 2.500 κυβικά εκατοστά ο φόρος...
Θυμίζουμε πως ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης αφορά ΙΧ ηλικίας έως 10 ετών. Παρότι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων υψηλού κυβισμού αλλά πολύ χαμηλής αγοραστικής αξίας περίμεναν πως η νέα κυβέρνηση είτε θα καταργούσε, είτε θα τροποποιούσε προς το λογικότερο τον συγκεκριμένο φόρο, εντούτοις φαίνεται πως θα κληθούν να πληρώσουν τα ίδια ή και παραπάνω – ή απλώς να διατηρήσουν τα οχήματά τους σε ακινησία…
Όπως άλλωστε αναφέρει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων σε επίσημη ανακοίνωσή του, ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης είναι αναποτελεσματικός καθώς έχει προκαλέσει αθρόες καταθέσεις πινακίδων, αλλά και εξαγωγές αυτοκινήτων σε τρίτες χώρες, μειώνοντας σημαντικά τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας. Με βάση στοιχεία της ΓΓΔΕ στις αρχές του 2015, 560.485 αυτοκίνητα βρίσκονταν σε ακινησία.