Για όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις στην αγορά του αυτοκινήτου, καμία έκπληξη δεν προκαλεί ο αναμενόμενος «πράσινος» φόρος για τα πετρελαιοκίνητα…
Όπου υπάρχει καπνός, θα υπάρξει και φωτιά; Προφανώς, κάπως έτσι θα έχουν τα πράγματα μιας και σήμερα έχει βουίξει το διαδίκτυο με τα διάφορα δημοσιεύματα περί σεναρίων επιβολής ειδικών φόρων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Μάλιστα, με τα 2/3 της αγοράς αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια να αναλογεί στα ντίζελ αυτοκίνητα, ήταν αναμενόμενο κάποια στιγμή η όποια κυβέρνηση να επιβάλει φοροεισπρακτικά μέτρα με πρόσχημα την προστασία του περιβάλλοντος.
Ωστόσο, κατά πόσο πρόκειται για πρόσχημα; Ήδη η... γαλλική κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε μέτρα περιορισμού μετά από έρευνες που δείχνουν πόσο επιβαρύνουν τα ντίζελ το περιβάλλον μιας μεγάλης πόλης όπως το Παρίσι. Εδώ να πούμε πως αυτά τα γράφαμε πριν από χρόνια στο caroto.gr, καθώς πέραν των τυποποιημένων μετρήσεων των εκπομπών ρύπων, στις κανονικές συνθήκες κίνησης ένα ντίζελ επιβαρύνει πολύ περισσότερο το περιβάλλον από ότι ένα βενζινοκίνητο. Πόσω μάλλον όταν τα χρόνια περνούν τα επιβατικά, ταξί, λεωφορεία και φορτηγά παλιώνουν και δεν υπάρχει σωστή συντήρηση…
Σε συνέντευξή του στο enikonomia.gr o αναπληρωτής υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιάννης Τσιρώνης άφησε να εννοηθεί –στη συνέχεια κατά την προσφιλή συνήθεια των τελευταίων μηνών αναίρεσε τον εαυτό του- πως στο μέλλον θα υπάρξουν μέτρα κατά της πετρελαιοκίνησης. Κι αυτό γιατί τα πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι, όπως είπε, τα πιο ρυπογόνα, ενώ τόνισε πως τα κράτη- μέλη της ΕΕ λαμβάνουν το ένα μετά το άλλο τα μέτρα τους. Όσο για το «δεν είναι δυνατό να αντικρίζεις καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, ταξί και φορτηγά που κατά την εκκίνηση ή την πορεία τους να δημιουργείται ένα πυκνό μαύρο σύννεφο που δεν σου επιτρέπει να δεις ούτε την πινακίδα του και να αναρωτιέσαι πώς κανένας αστυνομικός, κανένα ΚΤΕΟ ή γενικότερα κανένας ελεγκτικός μηχανισμός δεν έχει κόψει από την κυκλοφορία αυτά τα οχήματα» που τόνισε με έμφαση ο υπουργός, μας ακούγεται μάλλον υποκριτικό. Αφενός γιατί η ίδια η πολιτεία επιτρέπει την εισαγωγή μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων φορτηγών παρωχημένης τεχνολογίας που έχουν φάει τα ψωμιά τους και αφετέρου, όπως αποδεικνύει η πράξη, βρίσκεται ο τρόπος να περάσουν και από τα ΚΤΕΟ.
Πάντως, η χρονική περίοδος που θα ληφθεί ο «πράσινος» φόρος (σ.σ. οι πληροφορίες μας λένε μέσα στο 2015, θα υπάρξει μεγάλη μείωση ή κατάργηση του ορίου των 100 g CO2/km που απαλλάσσει από τα τέλη κυκλοφορίας) δεν αναιρεί το γεγονός πως δεν πρόκειται για ένα καθαρά φοροεισπρακτικό μέτρο που σε συνδυασμό με τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης ο κάτοχος ενός δίλιτρου ντίζελ θα δει την καμπάνα να πέφτει εις διπλούν. Φυσικά, αυτός ο πράσινος φόρος θα μπορούσε να περιοριστεί π.χ. στα ντίζελ προδιαγραφής Euro 4 ή κάποιας μεγαλύτερης ηλικίας. Κάτι που δεν θα γίνει καθώς τα έσοδα για το κράτος θα ήταν πολύ λιγότερα από τα αναμενόμενα. Και αν τελικά ισχύσει κάτι τέτοιο, μήπως θα έπρεπε να περιμένουμε και αύξηση φόρου στο φτηνό ελληνικό ντίζελ σε σχέση με ότι ισχύει στην υπόλοιπη Ευρώπη;
autonetparts