Όταν μιλάμε για δυνατά μπροστοκίνητα στην Πάτρα το μυαλό μας πάει σε μία οικογένεια. Βασίλης και Γιώργος Ζάγαρης έχουμε δημιουργήσει τον δικό τους μύθο στις κόντρες αλλά και στα Dragster.
Τα αδέρφια έχουν πάθος με τα αυτοκίνητά τους καθώς χαλάνε χρήμα, καταθέτουν κόπο αλλά και όλο τον ελεύθερο χρόνο τους πάνω στα μπροστοκίνητα θηρία τους. Ο Γιώργος εργάζεται σε εργοστάσιο στην Βιομηχανική περιοχή Πατρών, ενώ ο αδερφός του διατηρεί κουρείο σε προάστιο της περιοχής.
Ας δούμε όμως αναλυτικά ένα ένα τα αυτοκίνητα ξεκινώντας από το Γαλλικό της οικογένειας Peugeot 106 Rallye του Γιώργου. Μιλάμε για έναν «ταπεινό» φονέα γιγάντων που από ένα αμάξι με ιστορία δεκάδων χρόνων στις στροφές των βουνών και των πιστών, έχει μετατραπεί σε ένα φονικό όπλο των 402 μέτρων. Χρόνο ακόμα ιδιαίτερα καλό δεν έχει γράψει το αμάξι καθώς όπου δοκιμάστηκε σπίνιαρε και τα 402 μέτρα με όλες τις σχέσεις στο κιβώτιο αδυνατώντας να περάσει κάτω την τεράστια ιπποδύναμη. Αυτή τη στιγμή το αμάξι «στρώνεται» για να ρυθμιστεί με εφικτό στόχο τα... 650 άλογα ρόδα με αγωνιστικές βενζίνες.
Η μετατροπή του αυτοκινήτου αντιλαμβάνεστε ότι δεν έχει αφήσει σχεδόν τίποτα μαμά. Τα νέα πιστόνια είναι της Wossner με μπιέλες ZRP, με την σχέση συμπίεσης να έχει πάει στο 9,0 προς 1. Οι βίδες του στροφάλου και της κεφαλής είναι ARP, με τα μέταλλα βάσης των μπιελών να έχουν αντικατασταθεί με ACL. Οι εκκεντροφόροι είναι CAT CAMS χωρίς όμως να μας φανερώνονται τα χαρακτηριστικά τους. Οι βαλβίδες είναι FERREA με μηχανικά ωστήρια και ελατήρια retainers της PIPER.
Εννοείται ότι η θεωρία του ατμοσφαιρικού μοτέρ μας έχει εγκαταλείψει εδώ και πολύ καιρό και το project είναι big turbo με μία PRECISION CEA 6262. Το external tail είναι 38mm, με χταπόδι και εξάτμιση Φ76 χειροποίητα by Skentzos. Τα εργοστασιακά μπεκ δεν θα έφταναν ούτε για το ρελαντί και έτσι τα SIEMENS DECA 870, με 2 αντλίες 044έχουν αναλάβει την τροφοδοσία. Το intercooler και το ψυγείο νερού είναι custom. Το δύσκολο έργο της μετάδοσης έχει αναλάβει ένα σαζμάν από 206 2.0L με custom ημιαξόνια να τραβάνε όλη την ταλαιπωρία.
Στα ηλεκτρολογικά έχει βάλει το χέρι του ο Φάνη Σκέντζος έχοντας κάνει μαγικά. Οι πολλαπλασιαστές είναι από Subaru STI, με τον εργοστασιακό εγκέφαλο να δίνει την θέση του σε έναν DTA 560, με προγραμματισμό από ACE Motorsport.
Στο εσωτερικό επικρατεί «αγωνιστική» φιλοσοφία με 2 Sporco Bucket και Roll Cage αφήνοντας την αίσθηση ότι ο οδηγός μετράει πολύ και το κομμάτι της ασφάλειας
Εξωτερικά το αμάξι έχει αρκετές μετατροπές ειδικά μπροστά ώστε να χωρέσει το εργοστάσιο παραγωγής δύναμης. Στο πίσω μέρος το εργοστασιακό καπό έχει αλλαχτεί με πολυεστερικό για λιγότερο βάρος. Οι OZ Ultra Legera ομορφαίνουν το αμάξι με τα TOYO R1R 205/55/16 απλά να καπνίζουν συνεχώς.
Πάμε τώρα στον Γερμανό της οικογένειας. Ο Βασίλης έχει στην κατοχή του ένα SEAT IBIZA FR 1.8 20VT με κεφαλή AGU. Ο κινητήρας είναι 81Χ86.4 με σχέση συμπίεσης 9.3:1. Το σασμάν είναι 02M 6speeb 850 series από clutch master με δύδισκο συμπλέκτη TUNING SPECS.
Η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου είναι 550 whp (100oct) και 650 whp (race fuel VP) στους τροχούς. Ο στρόφαλος είναι εργοστασιακός (ζυγισμένος), που κουμπώνουν integrated (H) μπιέλες με τριμεταλικά κουζινέτα στροφάλου και wossner πιστόνια 81mm. Οι βίδες στροφάλου, μπιελών και κεφαλής είναι ARP. Στην κεφαλή έχει πραγματοποιηθεί ροϊκή εξέλιξη, ενώ τα ελατήρια και οι βαλβίδες έχουν αντικατασταθεί με ferrea. Οι εκκεντροφόροι είναι Cat Cams με τον ιδιοκτήτη να μην μας μαρτυράει τα χαρακτηριστικά τους.
Η πολλαπλή εισαγωγής είναι Alfa Romeo με 80mm πεταλούδα (Skentzos mekanikal Rase), ενώ το χταπόδι είναι custom με 80mm ολόσωμη εξάτμιση. Το project φυσικά είναι big turbo με Precision CEA6262 με Tial 44mm external. Τα μπεκ έχουν αντικατασταθεί από 4Clinic 1300cc/min ενώ η μαμά αντλία έχει πάρει «πόδι» και στη θέση της είναι 2 Bosch 044.
Τα ηλεκτρολογικά και σε αυτό το αμάξι της οικογένειας το έχει αναλάβει η Skentzos electric με custom πλεξούδα και DTA S60 PRO ECU με προγραμματισμό από ACE MOTORSPORT.
Εξωτερικά το αμάξι έχει μετατραπεί με «πούπουλο» καθώς το εργοστασιακό βάρος ήταν μεγάλο. Πόρτες και καπό έχουν γίνει πολυεστερικά από την HARDCORE DESIGN ελαφρώνοντας πολύ το αμάξωμα.
Η βελτίωση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου έχει γίνει από την SKENTZOS ELECTRIC την SKENTZOS MEKANIKAL RASE αλλά και από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη Βασίλη Ζάγαρη.
Πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε από τις ιπποδυνάμεις των αυτοκινήτων και τον τρόπο που έχουν κατασκευαστεί τα αυτοκίνητα από τους ιδιοκτήτες. Τους ευχόμαστε να είναι γερά και άσπαστα και να γράψουν τους χρόνους που τους αναλογούν.
automotopatras