Τις τελευταίες ημέρες και ανά τακτά χρονικά διαστήματα δρομολογούνται παιχνίδια εντυπωσιασμού εις βάρος της πόλης μας, αλλά και του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Τον τελευταίο καιρό, τα σενάρια για την κατασκευή Αυτοκινητοδρομίου δίνουν και παίρνουν, ενώ τα άρθρα έχουν την δική τους τιμητική με μηδενικό όμως αποτέλεσμα.
Οι ασύδοτες & ανακριβείς δημοσιεύσεις εκτός από σύγχυση δημιουργούν κακή εικόνα στη χώρα, με μύθους και φανταστικά σενάρια να καταστρέφουν την αξιοπιστία. Το ερώτημα βέβαια παραμένει και είναι το ίδιο. Θα γίνει ποτέ μία πίστα στην Ελλάδα με προδιαγραφές Formula 1;
Η απάντηση έχει δύο σκέλη – σενάρια:
ΣΕΝΑΡΙΟ 1
Το Αυτοκινητοδρόμιο... Πάτρας συγκεντρώνει όλες τις πιθανότητες καθώς το έργο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ μόνο χαρτιά και φωτορεαλιστικά σκίτσα. Η προσπάθεια έχει ξεκινήσει από το 1972 με μια ομάδα ανθρώπων που την ονόμασαν «Πατραϊκό Αυτοκινητοδρόμιο» ενώ το 1995 συστάθηκε η «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε.» με 458 μετόχους.
Βασικό στοιχείο είναι ότι η έκταση υπάρχει και είναι στην ιδιοκτησία της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε., ενώ το έργο είναι ολοκληρωμένο με πλήρη μελέτη (βάση προδιαγραφών FIA), έχοντας εξασφαλίσει όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις (οι οποίες πήραν και αρκετά χρόνια) καθώς επίσης και την ένταξη του στον Αναπτυξιακό Νόμο 3299/2004.
Αυτό που μένει είναι να βρεθεί ο σωστός αλλά και κατάλληλος επενδυτής ώστε το έργο να γίνει πραγματικότητα.
Ο προϋπολογισμός είναι 94.600.000 ευρώ , ποσόν που θα ήταν εύκολο να εξοικονομηθεί εάν η χώρα δεν ήταν στην δίνη της κρίσης και της ύφεσης με αποτέλεσμα να υπάρχουν «εύλογες» επιφυλάξεις από τους ενδιαφερομένους επενδυτές.
Πληροφοριακά σας ενημερώνουμε πως υπάρχουν επίσημες, έγγραφες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για την χρήση του Αυτοκινητοδρομίου Πατρών από μεγάλη κατασκευάστρια εταιρεία ελαστικών αλλά και αυτοκινητοβιομηχανίες για δοκιμές βελτίωσης.
ΣΕΝΑΡΙΟ 2
Αυτοκινητοδρόμιο Δραπετσώνας. Μία πίστα μέσα στο παλιό λιμάνι όπου οι δημόσιοι δρόμοι θα γίνουν πίστα F 1. Πραγματικά το σενάριο είναι εντυπωσιακό και μακάρι να το δούμε να γίνει πραγματικότητα. Όμως κάπου εδώ ξεκινούν τα προβλήματα. Μπορώ να σας αναφέρω για ώρες, βάση του Προεδρικού Διατάγματος 14/2007: Καθορισμός προδιαγραφών για τη δημιουργία αυτοκινητοδρομίων, (ΦΕΚ 10/Α/2007), πόσα σημεία είναι αντίθετα με μία τέτοια κίνηση.
Αυτό, βέβαια, ίσως και να διορθώνεται, σε βάθος χρόνου, συνεχίζουμε όμως, το μεγαλύτερο κομμάτι της έκτασης ανήκει στην Εθνική Τράπεζα η οποία ΔΕΝ το πουλάει & δεν το παραχωρεί, επίσης και πολλά – πολλά άλλα προβλήματα.
Πρόσφατα διαβάσαμε ότι όλοι οι Δήμαρχοι της περιοχής μαζεύτηκαν για να επικροτήσουν την κίνηση, κάτι όμως που είναι αναληθές. Όντως μαζεύτηκαν οι Δήμαρχοι αλλά για άλλο λόγο. Την ανάπλαση της πρώην βιομηχανικής περιοχής της Δραπετσώνας σε αστικό πάρκο. Ο νυν Δήμαρχος Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος (προερχόμενος από το ΚΚΕ) έχει ξεκαθαρίσει την πρόθεσή του να γίνει στην περιοχή Νοσοκομείο Παίδων & πάρκο με ελεύθερη πρόσβαση στους πολίτες.
Τέλος μάλλον μας ακούγεται αρκετά βαρύ ότι η Dielpis που έχει αναλάβει την προώθηση της κίνησης ψάχνει να βρει επενδυτή για ποσόν ύψους 1 δις ευρώ!!!!!
Σαν λάτρεις και υπηρέτες του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού για αρκετά χρόνια ευχόμαστε και προσδοκούμε σύντομα να δούμε ένα τέτοιο έργο να γίνεται πραγματικότητα οπουδήποτε. Όμως σαν Πατρινοί έχουμε τη θέληση αλλά και την υποχρέωση να το δούμε στην γειτονιά μας, όπου το έχει οραματιστεί από πριν γεννηθούμε. Ελπίζουμε πολιτικά, οικονομικά και προσωπικά παιχνίδια να παραμεριστούν με όφελος την οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας.
Πιο κάτω σας παραθέτουμε και μερικές φωτορεαλιστικές φωογραφίες από την Πτυχιακή Εργασία των σπουδαστών του ΤΕΙ Ηπείρου του Τμήματος Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου Ζόγκας Αθανάσιος, Καπετανάκης Μάρκος και Σαββάκης Νικόλαος με υπεύθυνο Καθηγητή τον κ. Γρηγόρη Βάρρα. Σύντομα θα έχουμε και αναλυτικό άρθρο με πλήρη παρουσίαση της τυχιακής.