Πατα γκαζι εδω...

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Τι κάνω αν βάλω λάθος καύσιμο ή νοθευμένο στο αυτοκίνητο

Στην περίπτωση που γίνει από λάθος ανεφοδιασμός με βενζίνη σε όχημα με ντίζελ κινητήρα ή το αντίστροφο, μην εκκινήσετε σε καμία περίπτωση το αυτοκίνητο, γιατί θα προκληθούν δαπανηρές ζημιές στον κινητήρα και στο σύστημα καυσίμου, οι οποίες δεν καλύπτονται από την εγγύηση. Καλέστε άμεσα την οδική βοήθεια για να μεταφερθεί το αυτοκίνητο σε συνεργείο, για να... αδειάσει το ρεζερβουάρ και να γίνουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες καθαρισμού. Στους κινητήρες βενζίνης το στόμιο πλήρωσης είναι στενό ώστε να μπορεί να εισχωρήσει μόνο το ακροφύσιο της αμόλυβδης. Πιθανότερο είναι να γεμίζει αυτοκίνητο ντίζελ με βενζίνη, αν και σύγχρονα αυτοκίνητα ντίζελ εφοδιάζονται με εκτροπέα καυσίμου που εμποδίσει την πλήρωση με βενζίνη.

Αν μετά τον ανεφοδιασμό καυσίμου παρατηρήσετε ότι μετά από λίγα μέτρα ο κινητήρας δεν έχει ομαλή λειτουργία, σκορτσάρει και ανεβάζει με δυσκολία στροφές, τότε αυτό μπορεί να οφείλεται σε κακή ποιότητα καυσίμου, που μπορεί να έχει νερό. Η ένδειξη «Check Engine» θα ανάψει αμέσως στον πίνακα οργάνων. Σε μια τέτοια περίπτωση μειώστε την ταχύτητα του οχήματος και οδηγείστε με μέτριες στροφές στον κινητήρα. Εφόσον συνεχίσει καλό είναι να σβήσετε τον κινητήρα για να μην πάθει ζημιά και καλέσετε οδική βοήθεια για να μεταφέρει το αυτοκίνητο στο συνεργείο.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, εάν έχετε υποψία ότι σας έβαλαν λιγότερο καύσιμο από αυτό που έγραψε η αντλία ή ήταν νοθευμένο μπορείτε να απευθύνεστε στο Τμήμα Μετρολογίας της κατά τόπον αρμόδιας Περιφερειακής Ενότητας (πρώην Νομαρχία). Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλ: 1520) επιλαμβάνεται της υπόθεσης, εφόσον από το πόρισμα της Περιφερειακής Ενότητας προκύψει ζήτημα ασφάλειας του καυσίμου. Αρμόδιες για τους ελέγχους στα πρατήρια είναι οι υπηρεσίες εμπορίου των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) καθώς και το ΣΔΟΕ.

Πριν τον ανεφοδιασμό με καύσιμο απενεργοποιείτε πάντα τον κινητήρα και την ανάφλεξη για λόγους ασφαλείας. Το ίδιο ισχύει και για τους κινητήρες με το σύστημα Stop/Start. Φυσικά, απαγορεύεται η χρήση του κινητού τηλεφώνου, γιατί μέσω της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας μπορεί να δημιουργηθούν σπίθες, με αποτέλεσμα να εκδηλωθεί πυρκαγιά. Μην μπαίνετε και βγαίνετε συνεχώς από το όχημα κατά τον ανεφοδιασμό καυσίμου, διότι κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει υπερβολικό στατικό ηλεκτρισμό.

Κατά τον ανεφοδιασμό καυσίμου, το ρεζερβουάρ είναι γεμάτο μόλις η αυτόματη κάνουλα του πρατηρίου υγρών καυσίμων χτυπήσει για πρώτη φορά και διακόψει αυτόματα την παροχή καυσίμου. Καλό είναι να μη συνεχίσετε τον ανεφοδιασμό καυσίμου γιατί γεμίζει ο κενός χώρος διαστολής στο δοχείο καυσίμου και το καύσιμο μπορεί να υπερχειλίσει προκαλώντας ζημιά στα ελαστικά και στη βαφή του αμαξώματος. Ξεπλύνετε με άφθονο νερό και σαπούνι, αφού βιδώσετε την τάπα του ρεζερβουάρ για να μην εισχωρήσει νερό.

autogreeknews

Για δες εδω...